From yesterday on my Tidal slows down

Hey Denon Family, on my last show Yesterday my denon prime 4 had an issue with Tidal Music service. I have selected a Track an than the download speed was so slow i have played 3 Tracks from the internal SSD after that the Download waas complete. With my internet i have no issues everything works fine. Can anyone help with this issue ? I tried beatport and there was no problem Tracks loaded so fast like light speed but Tidal not.

Greetings Dj Robby

Hey Robby,

At tidal there can be an server issue. So you have limited download speed. But you can try, when download speed is very slow, that you disconnect from your wifi, and reconnect. Sometimes this can speed up the connection again.

Grüß dich Robby,

Manchmal kann es sein, das es Probleme mit dem Tidal Server gibt. Es hilft dann, einfach die WLAN Verbindung zu kappen, und sich nochmal neu einzuloggen. Wie bei jedem Internet Provider, kann es auch mal bei Streaming Services zu Problemen kommen.

Gruß Dark.

Grüß dich DJ Dark :wink: das habe ich schon versucht, wie gesagt über Beatport läd er so wie er soll. Nur bei Tidal nicht seit gestern. Ich habe mich auch schon abgemeldet, cache geleert etc. Hat nichts gebracht selbst über LAN kabel hab ich es versucht aber nix zu machen.

Wie viele Titel hast Du auf der Platte ? Sind es mehr wie 20k ?

Wenn ja, mach mal folgendes: Nimm eine SD Karte / Oder USB-Stick und formatier diessen mit exFAT. Bevor Du dann einen Tidal Track spielen willst, wechsel kurz zum leeren USB Stick/SD Karte.

Wenn es dann schneller lädt, sag kurz bescheid.

Bitte auch Firmwareversion angeben. Gruß Dark.

How many Tracks do you have on your drive ? Are it more than 20k ? If you have more, please do this before playing:

Please format a fresh pen-drive or SD-card with exFAT. Before you play a track from tidal, change to the empty drive. Then you change back to tidal, and choose your track.

Please write back if this worrks. Please with firmwareversion and trackcount.

Greetings Dark.

Hoffe das sich das Problem mit TIDAL schnell löst wäre zu schade sonst finde ich :slight_smile:

Hi Everyone,

Just a quick note to let you know that Engine OS v1.6.2 is now available. This incremental update improves the TIDAL experience to ensure a secure, and continuous connection to the TIDAL streaming service.

IMPORTANT: All TIDAL users must update to v1.6.2 soon to avoid disruption. Previous versions will stop connecting to TIDAL servers once the upgrade grace period has expired.

Engine OS v1.6.2 is available now from the link below.

Download v1.6.2

2 Likes

After a short test, I can confirm that the update has clearly eliminated the download problem, at least for the songs I checked that had problems before (Prime 2, OS 1.6.2).

1 Like

Hey also ich habe das update drauf auf dem Denon Prime 4. Aber unter den einstellungen zeigt er mir aber immer noch ab das er auf 1.6.2 updaten will obwohl er es schon gemacht hat. Bei Tidal läd es nachwievor langsam. Bin ratlos.

Hey so I have the update on it on the Denon Prime 4. But under the settings it still shows me that he wants to update to 1.6.2 even though he has already done it. Tidal is still loading slowly. I’m at a loss.

Okay, thats bad. At normal with 1.6.2 the problems should be solved. But, at the moment there are also some problems with internet connection points, so this could also be a possible issue.

Okay, das ist jetzt schlecht. Normal sollte das Problem mit 1.6.2 behoben sein. Aber es gibt im Moment auch noch ein Problem mit Internet Knotenpunkten, das könnte auch noch ein Problem sein.

Und Robby: Versuch bitte nochmal vorher von Festplatte aus SD Karte zu wechsel oder auch nen leeren USB Stick. Wenn du dies dann ausgewählt hast, wechsel direkt zu Tidal. Ist es dann schneller ?

Wenn nicht, bin ich momentan auch erstmal wieder Ratlos :frowning: